پرسمان3
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرسمان3

و آدرس pasokh1.LXB.ir لینک نمایید

سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . 

در صورت وجود لینک ما در سایت شما

لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





اولين بار چه كسي از زيارت قبر پيامبر ( ص ) جلوگيري كرد ؟                

پاسخ :
حاكم نيشابوري ( متوفاي 405 هـ ) از داود بن ابو صالح نقل مي‏كند :
روزي مروان حَكَم ديد كه شخصي صورت خود را بر قبر پيامبر ( ص ) گذاشته است ، با شتاب سوي او آمد و گردن او را گرفته ، از جاي بلند كرد و گفت: مي‏داني چه مي‏كني ؟! منظور وي اين بود كه چرا به زيارت سنگ و كلوخ آمده اي ! زائر كه ابو ايوب انصاري - از صحابه پيامبر ( ص ) - بود گفت: آري خوب مي‏دانم كه چه مي‏كنم ! من هرگزبه زيارت سنگ نيامده‏ام ، بلكه به‏زيارت پيامبر ( ص ) آمده‏ام.
‏از رسول‏اللّه ( ص ) شنيدم كه فرمود: «بر دين خدا گريه نكنيد اگر متولّيانش اهل بودند ، و آنگاه كه نااهلان برآن حكم راندند ،برايش بگرييد .»
‏جالب است كه اين حديث را حاكم و ذهبي هر دو صحيح مي‏دانند!
‏ از اين رخداد تاريخي به‏خوبي روشن مي‏شود كه ريشه اين تفكّر از بني‏اميه و به خصوص مروان بن حكم؛ همان طرد شده رسول‏اللّه ( ص ) است .
 مستدرك حاكم ، ج‏4 ، ص 560.
مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ 4 / 11 / 1391برچسب:زیارت قبر پیامبر,جلوگیری کرد, ] [ ] [ مصطفی ] [ ]

به گزارش  نشريه تايم ، جديدترين فتواي مفتي هاي وهابي اين است كه زنان حق دست زدن به دو ميوه محبوب و خوش طعم دنيا يعني خيار و موز را ندارند. اين كه خبر مربوط به اعلام اين فتوا درست يا غلط، مهم نيست. مهم مضحك و احمقانه بودن اين فتوا است. اين در شرايطي است كه اين تنها فتواي مضحك اعلام شده از سوي وهابيون عربستان نيست.

بر اساس اين گزارش، تايم در ادامه مقاله خود فتواهاي مضحك و وهن آميز مفتي هاي سلفي را مورد بررسي قرار داده و آورده است: هفته گذشته بود كه يك ايميل مانند توپ در دنيا صدا كرد. ايميل كه در آن ادعا شده بود يك مفتي وهابي كه در اروپا زندگي مي كند، فتوا داده است كه زنان حق دست زدن به موز و خيار را ندارند. اين مفتي وهابي در فتواي خود در اين باره مدعي تحريك زنان توسط اين دو ميوه شده است.

اين مفتي در ادامه اين فتواي مضحك خود آورده بود كه در صورتي كه زنان تمايل به خوردن اين دو نوع ميوه دارند، بايد از شخص ديگري، براي مثال يك مرد مانند همسر و يا پدر خود كمك بگيرند و از آنان بخواهند اين ميوه ها را بريده و در اختيار آنان قرار دهند


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ 1 / 10 / 1386برچسب:فتواي جنجالي ,مفتي هاي وهابي,, ] [ ] [ مصطفی ] [ ]

 تغيير سنّتها به بهانه ضدّيّت باشيعه: انگشتر

 

 

كه در بخش سنّتهاى مستحب مى توانيم به و سايل تزيينى از جمله استفاده از انگشتر اشاره نماييم.

مسلمانان مشاهده مى كردند كه پيامبر اكرم (ص) انگشتر را در دست راست قرار مى‏داد و مسلمانان هم با تبعيّت از او اين چنين مى كردند.

امّا پس از چندى اين روش تغيير كرد و انگشتر را در دست چپ قرار دادند، و علّت آن را مخالفت با پيروان اهل بيت عنوان كردند.

نويسنده كتاب هدايه كه حنفى است مى نويسد: انگشتر در دست راست سنّت و مشروع است ولى چون رافضيان (شيعه) اينگونه استفاده ميكنند، ما اهل سنّت انگشتر را در دست چپ قرار مى دهيم.

و اوّل كسى كه اين سنّت را تغيير داد و با سنّت مخالقت نمود معاويه بود.

مشاهده مى فرماييد كه چگونه سنّتهاى اسلامى تابع هوا و هوس قرار گرفته و به بهانه دشمنى با اهل تشيّع هر تغييرى را جايز دانستند.

متن عربى‏

التختم فى اليسار مع أن السنه فى اليمين‏

قال مصنف كتاب الهدايه وهو من الأحناف: المشروع التختم فى اليمين، لكن لما اتخذته الرافضه عاده جعلنا التختم فى اليسار. (1)

وأوّل من اتخذ التختم باليسار خلاف السنه هو معاويه، (2)

1. عن الصراط المستقيم 2/ 510، ومنهاج الكرامه، ص 108، الغدير 10/ 210

2. ربيع الأبرار للزمخشرى: 4/ 24

گستره سنّت پيامبر بسيار وسيع و از مرز واجبات گذر ميكند و اعمال و امور مستحب و غير آن را نيز شامل مى شود.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ 24 / 8 / 1391برچسب:, ] [ ] [ مصطفی ] [ ]

شير گاو و گوسفند و فتواى خواهر و برادرى‏

 

 

به ياد داشته باشيد كه اگر چند نفر از شير يك گوسفند استفاده كنند خواهر و برادر رضاعى مى شوند و داستان محرميّت و حرمت ازدواج دامنگيرشان خواهد شد.

شايد در آغاز از شنيدن و خواندن اين مطلب تعجّب كنيد و به دنبال گوينده و صاحب اين فتوا باشيد، و او را شخصى مجهول و بى اطلاع از احكام و دستورات شرع به ناميد.

ولى وقتى كه گوينده اين سخن شخصى مانند محمّد بن إسماعيل بخارى صاحب و نويسنده كتاب صحيح باشد تعجّب شما بيشتر و بيشتر خواهد شد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ 24 / 8 / 1391برچسب:شير گاو , خواهر و برادرى‏,, ] [ ] [ مصطفی ] [ ]

   ازدواج پدر با دختر

 

فتواى امام مالك و به تبع او شافعى در حلال بودن ازدواج پدر با دخترش كه از طريق غير مشروع يعنى زنا به دنيا آمده باشد و همچنين با خواهر و دختر پسر و دختر دخترش كه به همين روش به دنيا آمده باشند از فتواهاى نادر روزگار است و دليلى كه بر جواز آن نيز آورده است نادر تر از خود حكم و شنيدنى است.

وى مى گويد: به اين دليل نكاح جايز است كه اين پدر و دختر شرعاً با يكديگر نسبتى ندارند و بيگانه هستند و چون از راه غير مشروع متولّد شده است ارث نمى برد و نفقه او هم واجب نيست.

متن عربى‏

حليه الزواج مع البنت من الزنا

أفتى‏] المالك [بحليه الزواج من بنته من الزنا، ومن أخته وبنت ابنه، وبنت بنته، وبنت أخيه وأخته من الزنا، مستدلا بأنها أجنبيه منه، ولا تنتسب إليه شرعا، ولا يجرى التوارث بينهما، ولا تعتق عليه إذا ملكها، ولا تلزمه نفقتها، فلا يحرم عليه نكاحها كسائر الأجانب. (1)

و أفتى الشافعى بحليه الزواج من بنته من الزنا، ومن أخته وبنت ابنه، وبنت بنته، وبنت أخيه وأخته من الزنا، مستدلا بنفس دليل الإمام مالك فى هذه المسأله كما مر آنفا. (2).

وهذه المسأله ذكرها الفخر الرازى فى مناقب الشافعى مسلما بها ومدافعا فيها عنه. (3).

إليها أشار الزمخشرى فى الأبيات المتقدمه بقوله: فإن شافعيا قلت قالوا بأننى أبيح نكاح البنت والبنت تحرم. (4)

1. المغنى لابن قدامه 7/ 485.

2. المغنى لابن قدامه 7/ 485

3. مناقب الإمام الشافعى، ص 532

4.. المغنى لابن قدامه 11/ 34، المحلى 6/ 87.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ 24 / 8 / 1391برچسب:ازدواج پدر ,دختر,امام مالك , زنا , ] [ ] [ مصطفی ] [ ]

  ترويج زنا با فتواهايى غير شرعى‏ 

اگر مردى آلتش را در پارچه اى به پيچد سپس با زنى نزديكى كند ومنى‏اش را داخل رحم نريزد، نه غسل بر او واجب مى شود و نه حدّ زنا، و ضررى به عباداتش هم نمى زند.

اين سخن از شخصى است بنام عبد القاهر تميمى كه سُبكى نويسنده كتاب طبقات الشافعيّه او را پيشوايى بزرگ وجليل القدر و دانشمندى كه آوازه علمى اش گيتى را فرا گرفته و علوم ودانشش به خراسان حمل مى شد معرّفى كرده است.

ابن نُجيم حنفى با يك درجه تخفيف همين فتوا را بگونه اى ديگر صادر كرده ومى گويد: اگر مردى آلتش را در پارچه اى بپيچد و با زنى نزديكى كند پس اگر احساس لذّت كند و حرارت و گرماى درون را لمس كرد حجّ او باطل مى شود، وگر نه ضررى نخواهد داشت.

أبو حنيفه نيز گفته است: اگر مردى در برابر قرار داد ده درهم با مادرش ازدواج و نزديكى نمايد زناكار نخواهد بود و حدّ زناكار هم بر وى جارى نمى شود، و اگر مردى آلتش را در پارچه اى به پيچد و با زنى همبستر شود زناكار نيست و حدّ بر او جارى نمى شود.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ 24 / 8 / 1391برچسب: ترويج زنا,پوشيدن آلت, ] [ ] [ مصطفی ] [ ]

عجيب ترين فتوا 

اگر مردى دخترش را كه در شرق جهان با وى زندگى مى كند به همسرى پسرى در آورد كه او در غرب جهان با پدرش زندگى مى كند و هيچگاه آن دو يكديگر را نبينند و از محل زندگى بيرون نروند، سپس شش ماه از ازدواج آنان بگذرد و آن دختر صاحب فرزند شود پدر او همان كسى خواهد بود كه در غرب دنيا زندگى مى كند، اگر چه هيچگاه همسرش را ملاقات نكرده و حتّى نديده باشد.

و همچنين اگر كسى را از لحظه عقد ازدواج به مدّت پنج سال زير نظر نگهبانان زندانى كنند، سپس آزاد شود و به منزلش برود و تعدادى فرزند در كنار همسرش ببيند همه آنان فرزندان وى خواهند بود اگر چه فرصت يك لحظه ديدار و ملاقات با همسرش را پس از عقد نداشته است.

كرامتى بزرگ‏

سپس همين نويسنده مى گويد: اين امر امكانش دور از واقعيّت نيست، زيرا ممكن است بر اثر كرامت يكى از اولياء با آنكه مسافت بين زن و شوهر زياد است آن دو به ديدار يكديگر رسيده باشند و از اين راه فرزندى به وجود آمده باشد.

قابل توجّه فرزندان بى سر پرست‏

از معضلات جوامع بشرى بچّه هاى سر راهى يا همان فرزندان بى سر پرست هستند كه دولتها در صدد يافتن راه حلّ آن چانه زنى مى كنند، كه خوشبختانه سخنان و فتواهاى پيشين، راه حلّ آن را ابتدا بافتواهاى آبكى سپس از طريق كرامت و اعجاز يافته و مشكل بى پدرى ومادرى بعضى را پيدا كرده اند (دست مريزاد).

اين سخنان را به دستگاه تجزيه و تحليل خود وارد كنيد سپس از او به خواهيد تا قضاوت كند، آيا جز خنده پاسخ ديگرى خواهيد شنيد؟

متن عربى‏

إلحاق نسب المشرقيه بالمغربى‏

إلحاق نسب المشرقيه بالمغربى، فإذا زوج الرجل ابنته وهى فى المشرق برجل هو وأبوها فى المغرب، ولم يفترقا ليلا ونهارا، حتى مضت مده سته أشهر، فولدت البنت فى المشرق، التحق نسب الولد بالرجل الذى هو وأبوها فى المغرب، مع أنه لا يمكنه الوصول إليها إلا بعد سنين متعدده، بل لو حبسه السلطان من حين العقد وقيده، وجعل عليه حفظه مده خمسين سنه، ثم وصل إلى بلد المرأه فرأى جماعه كثيره من أولادها، وأولاد أولادها، إلى عده بطون، التحقوا كلهم بالرجل الذى لم يقرب هذه المرأه ولا غيرها ألبته.

1. (الفقه الإسلامى للزحيلى 7/ 683 وفيه: فلو تزوج مشرقى مغربيه ولم يلتقيا فى الظاهر مده سنه فولدت ولدا لسته أشهر من تاريخ الزواج ثبت النسب، لاحتمال تلاقيهما من باب الكرامه، وكرامات الأولياء حق، فتظهر الكرامه بقطع المسافه البعيده فى المده القليله، ويكون الزوج من أهل الحظوه الذين تطوى لهم المسافات البعيده). شرح منهاج الكرامه- العلامه‏الحلى: 111.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ 24 / 8 / 1391برچسب: شرق جهان ,كرامتى بزرگ‏,, ] [ ] [ مصطفی ] [ ]

 

                        داشتن نُه همسر

 

ازدواج و پيوند زناشويى در بين تمام اقوام و ملل دنيا تابع قوانين وشرايط خاصّى است كه بر اساس آن زندگى اجتماعى شكل مى گيرد.

اسلام در موضوع ازدواج قوانين مخصوص به خودش را دارد كه مسلمانان با پيروى از آن قوانين نظام زندگى خويش را شكل مى دهند.

يكى از آن قوانين محدوديّت مردان در داشتن تعداد همسر است كه بيش از چهار همسر را جايز نمى داند.

ولى متأسّفانه در لابلاى كتب حديثى و فقهى اهل سنّت روايات و فتواهايى ديده مى شود كه تعجّب و سؤال را در ذهن خواننده ايجاد مى كند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ 24 / 8 / 1391برچسب: نُه همسر,ازدواج, همسر , ] [ ] [ مصطفی ] [ ]

 

                        چهار هزار وهابى در ايران!!

اخيراً 4 هزار نفر از روحانيون وهابى تحت عنوان «طرح هجرت» وارد ايران شده است. بنابراين گزارش، اين افراد كه در چچن آموزش دينى و چريكى ديده اند، فعاليت هى تبليغى خود را در روستاها آغاز كرده اند.

دولت عربستان در ادامه اقدامات ضدشيعى و ضد ايرانى خود با هماهنگى كشورهايى چون آمريكا و انگليس، اقدام به بسيج چريك هاى وهابى در ايران كرده است.

به گزارش «شيعه نيوز» به نقل از انتخاب، اخيراً 4 هزار نفر از روحانيون وهابى تحت عنوان «طرح هجرت» وارد ايران شده است.

بنابراين گزارش، اين افراد كه در چچن آموزش دينى و چريكى ديده اند، فعاليت هاى تبليغى خود را در روستاها آغاز كرده اند.

اين گروه براى بيست هزار پايگاه تبليغى روستايى برنامه ريزى كرده و وسايلى چون دوربين و برخى وسال جاسوسى دراختيار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزارى انتخاب، اقدمات ضدشيعى دولت عربستان پس از آن عليه ايران قوت گرفته كه شنيده شده ملك عبدالله پادشاه اين كشور بودجه اى هنگفت براى اين اقدامات ضد ايرانى قرار داده است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ 24 / 8 / 1391برچسب:, ] [ ] [ مصطفی ] [ ]

  رفتار وهابيون پس از مرگ بنيانگذار وهابيت‏

 

 

هنگامى كه ابن تيميه از دنيا رفت، تشييع با شكوهى داشت، به گونه اى كه راه براى حركت جنازه تنگ شده بود و مردم از هر جا آمده بودند و بسيار شلوغ بود. مردم براى تبرك دستمال ها و عمامه هايشان را برروى نعش ابن تيميه انداختند و به دليل ازدحام جمعيت و علاقه مردم به وى تابوت او شكست و مردم براى تبرك آب باقى مانده از غسل اش را نوشيدند و بقيه سدرى را كه مربوط به غسل وى بود، ميان خود تقسيم كردند. زنان بسيار در تشييع وى حاضر شده بودند. روزهاى زيادى مردم نزد قبر وى رفت و آمد مى كردند و شب را كنار قبر وى به صبح مى رساندند (1)

اينجاست كه بايد كسانى كه امروز از وهابيت هوادارى مى كنند، رفتار اقران ديروز خود را توضيح دهند. اگر شيعيان به خاطر احترام به بزرگان مذهب و فرزندان پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم كه از دنيا رفته اند، سزاوار لقب مشرك هستند، چه تفاوتى وجود دارد، به سادگى اقرار كنيد كه تشييع كنندگان ابن تيميه نيز به دليل تبرك جستن به جنازه و آب غسل وى مشرك اند. چگونه است كه شيعيان با رفت و آمد و زيارت قبور امامان خود عليهم السلام، كارى ناشايست انجام داده اند، ولى نوشيدن آب غسل ابن تيميه و رفتن كنار قبر وى عين توحيد است؟! چگونه است كه اولين حلقه از تربيت شدگان ابن تيميه ملتزم به نظرات و تعاليم وى نبودند، اما شما پا را از آنان فراتر نهاده هر كس را كه خلاف گفته ابن تيميه عمل كند، مشرك مى ناميد؟

آيا گمان نمى كنيد كه اگر شيعه به خاطر اين اعمال مشرك باشد، تمام تشييع كنندگان و زيارت كنندگان ابن تيميه نيز همين وصف را خواهند داشت؟ آيا حاضر به انديشيدن هستيد يا بر قلوب تان قفل نهاده شده است؟

1- البدايه و النهايه (معروف به تاريخ ابن كثير)، جلد 14، صفحه 156، ناشر: داراحياءالتراث العربى، بيروت، لبنان‏


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ 24 / 8 / 1391برچسب: بنيانگذار وهابيت‏,ابن تيميه , ] [ ] [ مصطفی ] [ ]

 

علماي شيعه در رواياتشان قائل هستند كه پيامبر اكرم (ص) در حال جنابت وارد مسجد شدند در حاليكه غسل را فراموش كرده بودند. (نقل روايت از ابو هريره مي‏باشد).

 

جواب اجمالي:

در جواب بايد گفت:

اولًا: اين حديث در كتابهاي حديثي شيعه وجود ندارد.

ثانياً: راوي حديث ابوهريره است كه مورد وثوق نبوده و اصحاب پيامبر (ص) او را به جعل حديث متهم مي‏كردند، حتي خليفه دوم عمر او را بدين جهت تازيانه زده است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ 24 / 8 / 1391برچسب:علماي شيعه,جنابت,پيامبر اكرم , ] [ ] [ مصطفی ] [ ]

 

                        نظر صحيح در باره رجعت چيست؟

 

در توضيح رجعت بايد گفت:

الف- مراد از «رجعت»، بازگشت جمعى از مؤمنان و جمعى از كفار به دنيا در دوران ظهور امام زمان (ع) است و اين امر محال نيست و ده ها بلكه صدها روايت بر آن وارد شده است و از اعتقاد به آن مشكلى پيش نمى‏آيد ولى بعضى از اهل سنت در ردّ و انكار آن، پافشارى مى‏كنند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ 24 / 8 / 1391برچسب:رجعت, امام زمان ,اهل سنت , ] [ ] [ مصطفی ] [ ]

 

                        اولين بار چه كسى از زيارت قبر پيامبر (ص) جلوگيرى كرد؟

 

حاكم نيشابورى (متوفاى 405 ه خ) از داود بن ابو صالح نقل مى‏كند: روزى مروان حَكَم ديد كه شخصى صورت خود را بر قبر پيامبر (ص) گذاشته است، با شتاب سوى او آمد و گردن او را گرفته، از جاى بلند كرد و گفت: مى‏دانى چه مى‏كنى؟! منظور وى اين بود كه چرا به زيارت سنگ و كلوخ آمده اى! زائر كه ابو ايوب انصارى- از صحابه پيامبر (ص)- بود گفت: آرى خوب مى‏دانم كه چه مى‏كنم! من هرگزبه زيارت سنگ نيامده‏ام، بلكه به‏زيارت پيامبر (ص) آمده‏ام.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ 24 / 8 / 1391برچسب: زيارت قبر ,پيامبر,حاكم نيشابورى ,مروان حَكَم , ] [ ] [ مصطفی ] [ ]

در خواست از مردگان و ارتباط با آنان:

وهابيت با استناد به آيات نمل 80، فاطر 22، نحل 20 و 21 و برخى روايات كه خواب و مرگ به هم تشبيه شده اند درخواست كردن از مردگان و ارتباط برقرار كردن با آنها را شرك مى دانند.

نمل (80): «انَّكَ لا تُسمِعُ المَوتى وَ لا تُسمِعُ الصُّمَّ الدُّعاءَ اذا وَ لَّوا مُدبِرينَ»

 «همانا تو نتوانى كه مردگان را سخنى بشنوانى و يا كران را كه از گفتارت روى مى گردانند به حقيقت شنوا كنى»

فاطر (22): «وَ ما يستَستَوِى الاحياءُ وَلَا الامواتُ انَّ اللهَ يُسمِعُ مَن يَشاءُ وَ ما انتَ بِمُسمِعٍ مَن فِى القُبُورِ»

 «و ابداً زندگان با مردگان برابر نيستند. و خدا هر كه را بخواهد شنواى كلام حق سازد و تو آن كس را كه در گورستان فرورفته هرگز شنوا نتوانى كرد.»

نحل (20 و 21): «وَ الَّذينَ يَدعوُنَ مِن دوُنِ اللهِ لا يَخلُقوُنَ شَيئًا وَهُم يُخلَقوُنَ (20) امواتٌ غَيرٌ احياءٍ وَ ما يَشعُرُونَ ايّانَ يُبعَثُونَ»

 «و بدانيد كه آنچه را غير از خدا به خدايى مى خوانيد او چيزى خلق نكرده و اثرى در عالم به نفع خلق ندارد و خود نيز مخلوقست اينها مرده و از حيات بى بهره اند و هيچ حس و شعور ندارند كه در چه هنگام مبعوث مى شوند.»


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ 24 / 8 / 1391برچسب:مردگان,وهابيت, ] [ ] [ مصطفی ] [ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

سلام دوستان به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات وب
امکانات وب



در اين وبلاگ
در كل اينترنت

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 169
بازدید ماه : 1191
بازدید کل : 35892
تعداد مطالب : 196
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

  • سما دانلود - بروز ترین مرجع دانلود