پرسمان3
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرسمان3

و آدرس pasokh1.LXB.ir لینک نمایید

سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . 

در صورت وجود لینک ما در سایت شما

لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آيا عفاف را نبايد در رفتاری بی غل و غش در رابطه با اعضای اجتماع جستجو كرد نه در پوشش خاص؟

پوشش صحيح يكي از موارد و فاكتورهايي است كه با داشتن آن زن به عفاف و حيا شناخته خواهد شد اما تنها عامل نيست ، بعبارت ديگر شرط لازم است اما كافي نيست شما در قران كريم عوامل ديگري رو هم مي بينيد مثلا آيه شريفه : فلا تخضعن بالقول فيطمع الذي في قلبه مرض وقلن قولا معروفا (پس به ناز سخن مگوييد تا آنكه در دلش بيمارى است طمع ورزد و گفتارى شايسته گوييد)( احزاب /32)

يكي از اين عوامل را معرفي ميكند ، همچنين در جريان داستان دختران شعيب قران مي فرمايد :فجاءته احداهما تمشي علي استحياء (پس يكى از آن دو زن در حالى كه به آزرم گام بر مى‏داشت)( قصص/25)

لذا عوامل حيا و عفت را بايد شناخت و به همه آنها با هم عمل نمود نه يكي بدون ديگري .

شما در خود آيات حجاب هم مي خوانيد كه خداوند پس از دستور پوشش مي فرمايد : ذلك ادني ان يعرفن ... ( اين نزديكتر است كه شناخته شوند ... ) ( احزاب /59)

زن پوشش مناسب داشته باشد تا به چه چيزي شناخته شود ؟

اگر پوشش صرف و بدون عوامل ديگر او را به عفت و حيا معرفي نكند در واقع پوشش او كفايت اين معنا را نميكند يا مثلا در آيه ديگر مي فرمايد"... يغضضن من ابصارهن..." : نگاههاي خود را فرو گيرند (نور /31)

اينها تماما عواملي است كه ملزم بودن به رعايت آنها با هم انسان و بويژه زن را با حيا و عفت معرفي ميكند .

زنان با رفتار و نگاه خود ، به لباسی که پوشیده اند ، معنا می بخشند . یک رفتار و الگوی ناهنجار ، زیر هر لباسی که باشد ، هرزگان را به سوی خود خواهد کشید . و یک رفتار و الگوی بهنجار ، می تواند تکمیل کننده ی پوشش زنانه باشد .

منبع:كانون گفتگوي قرآني


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ 15 / 2 / 1392برچسب:عفاف زن,حيا ,ايات حجاب, ] [ ] [ مصطفی ] [ ]

دكتر مرتضي آقا تهراني تعريف مي كند كه: وقتي در «مؤسسه اسلامي نيويورك» مشغول فعاليت بودم روزي دختر جواني آمد كه مي خواست مسلمان شود؛ گفتم براي پذيرفتن اسلام، ابتدا بايد خوب تحقيق كنيد بعد اگر به اين نتيجه رسيديد كه دين اسلام دين حق است مي توانيد مسلمان شويد. او رفت و شروع به مطالعه كرد. در اين بين چندين بار ديگر به من مراجعه كرد و در نهايت با ناراحتي گفت: «اگر مرا مسلمان نكيند من مي روم و در وسط سالن داد مي زنم و مي گويم: من مسلمانم!»

گفتم حالا كه در پذيرفتن اسلام مصمم شده ايد فردا كه روز ميلاد است بياييد تا در طي مراسمي تشرف شما انجام شود. روز بعد، در بين مراسم گفتم اين خانم مي خواهد امروز به دين مبين اسلام مشرف شود. يكي از حضار گفت: «لابد اين دختر عاشق يك پسر مسلمان شده و چون دين ما اجازه ازدواج او را نمي دهد مي خواهد به صورت صوري مسلمان شود.» گفتم: «از صراحت لهجه شما متشكرم! ولي اين طور كه شما گفتيد نيست زيرا او در مورد حقانيت اسلام، مطالعه گسترده اي داشته است. به عنوان مثال در عقايد اسلامي چيزي به نام «بداء» هست كه مي دانم هيچ كدام از شما چيزي از آن نمي دانيد ولي اين دختر خانم مي داند، به هر حال او در آن مراسم مشرف به اسلام شد. خانواده وي كه مسيحي بودند با ديدن حجاب او، شروع به آزار و اذيت او كردند. اين آزار و اذيت ها روز به روز بيشتر مي شد به حدي كه مجبور شدم با حضرت «آيه الله مظاهري» تماس گرفته و جريان را با ايشان در ميان گذارم. ايشان فرمودند: «آيا احتمال خطر جاني وجود دارد؟» گفتم: «بي خطر هم نيست.» فرمودند: «پس شما به ايشان بگوييد مي تواند روسري خود را بردارد.» ماجرا را به آن خانم ابلاغ كردم و گفتم: «مي توانيد روسري خود را برداريد.» او پرسيد: «آيا اين حكم اوليه است يا حكم ثانويه است و به خاطر تقيه صادر شده است؟» گفتم: «نه! حكم ثانويه است و به خاطر تقيه صادر شده است.» گفت: «اگر روسري خود را بر ندارم و به خاطر حفظ حجابم كشته شوم آيا من شهيد محسوب مي شوم؟» گفتم: «بله!» گفت: «والله روسري خود را بر نمي دارم هر چند در راه حفسظ حجابم جانم را از دست بدهم.»

 البته بعد از اين ماجرا خانواده او نيز با مشاهده رفتار بسيار مؤدبانه دخترشان از اين خواسته صرف نظر كردند.

منبع: سایت پرسمان

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ 2 / 9 / 1391برچسب:روسري ,آقا تهراني , ] [ ] [ مصطفی ] [ ]

چرا بدحجابي بين زنان ايران شيوع پيدا كرده است و چرا توبه فرهنگي سخت ترين توبه ها است؟

پاسخ:

مسألة بدحجابي زنان از پديدههاي جديد اجتماعي نيست، بلكه از ديرباز اين عنصر ضد اخلاقي در جامعه وجود داشته است، لكن در سالهاي اخير و به ويژه سالهاي پس از دفاع مقدس به موازات تحولات اجتماعي و سرازير شدن انواع محصولات فرهنگي بيگانه و تساهل و تسامح در مقولات فرهنگي، بدحجابي ابعاد تازهاي به خود گرفته است.(1)
در يك نگاه كلي، عوامل و زمينه هاي مؤثر بر رشد بدحجابي عبارتند
از:

 

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب

آثار رواني و اجتماعي حجاب چيست؟

پاسخ:

آثار رواني

ا لف) دل آرام و مطمئن از آنجا كه حجاب يكي از احكام الهي است و انسان با عمل كردن به دستورات خداوند متعال به مقام قرب الهي نائل مي شود در نتيجه به يك طمانينه و اطمينان قلبي در رعايت احكام اسلامي دست مي يابد و به كمال رضايت مندي مي رسد. علاوه بر اين سبب اظهار دوستي به خداوند متعال و ائمه مي شود و به محبوب خدا شدن مي انجامد چنانكه آيه شريفه مي فرمايد: «اگر خد ا را دوست مي داريد از من پيروي كنيد كه خدا شما را دوست بدارد و گناه شما را ببخشد كه خداوند آمرزنده و مهربان است»(1)
دوست داشتن و محبوب ديگران بودن يك نياز فطري و رواني انساني است كه با حفظ حدود شرعي و اطاعت از خداوند و محبوب خدا و اوليا خدا شدن نياز را ارضاء نموده و به اطمينان خاطر مي رسد. در پرتو اين امر احساس ارزشمندي، اعتماد به نفس پيدا مي كند. چيزي كه نبود آن باعث مشكلات روحي و مشكلات ارتباطي مي شود .


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ 28 / 8 / 1391برچسب:مشكلات روحي ,خداوند متعال ,اجتماعي حجاب , ] [ ] [ مصطفی ] [ ]

حجاب اسلامي جلوه اي از خورشيد زيباي باورهايي است كه خود دنيايي از امنيت، آرامش رواني، عزت نفس، خودباوري و ... را براي هر زن و مردي به ارمغان مي آورد و بهشتي از تفاهم و همدلي را به همسران مي بخشد.
پوشش اسلامي كه بر اساس تدبير حكيمانة الهي ونگاه ارزشمدارانه به انسان به ويژه زنان واجب گشته، به حق، هديه اي الهي براي جامعة اسلامي و انساني محسوب مي شود.
گرايش روز افزون زنان به اين امر حكيمانة الهي در غرب، پس از چشيدن مزة تلخ بي حجابي و بد حجابي، تداعي گر همان جملة معروف است كه «حجاب مصونيت است نه محدوديت»(1).
دربارة مسئلة بد حجابي كه يكي از معضلات كنوني جامعة ماست بررسي و تحليل عميق و چند جانبه اي لازم است ليكن در اينجا به اختصار به چند علت آن اشاره مي كنيم:


 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ 28 / 8 / 1391برچسب:جوانان,بي حجابي ,بد حجابی ,, ] [ ] [ مصطفی ] [ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

سلام دوستان به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات وب
امکانات وب



در اين وبلاگ
در كل اينترنت

آمار وبلاگ:

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 196
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

  • سما دانلود - بروز ترین مرجع دانلود