پرسمان3
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرسمان3

و آدرس pasokh1.LXB.ir لینک نمایید

سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . 

در صورت وجود لینک ما در سایت شما

لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





حدود شرعي حجاب آقايون!

حجاب از جمله ضروريات دين ماست. اين واجب در مورد زنان و مردان مصداق دارد اما نوع و شكل آن ممكن است متفاوت باشد. در اين نوشتار به بررسي اين موضوع در مورد مردان مي پردازيم.

حجاب آقايون!

حجاب از جمله ضروريات دين است كه هر مسلماني چه مرد و چه زن بايستي آن را رعايت نمايد. حدود شرعي حجاب براي زنان و مردان متفاوت است. اسلام عزيز همان طور كه دستور داده است تا زنان خود و زينت هايشان را از نگاه نامحرمان بپوشانند و حجاب سر و بدن و چشم ها را رعايت كنند، به مردان نيز دستور داده است تا حجاب داشته باشند!

حدود شرعي حجاب آقايون!

براساس احكام شرعي يكي از حجاب هاي مهم مردان حجاب ايشان در زمينه نگاه كردن است. مردان بايستي غضّ بصر داشته باشند. اين بدان معناست كه چشم هاي خود را فرو افتاده نگاه دارند. بر اين اساس احكام نگاه كردن داراي ظرافت هاي خاص است كه در ادامه بدان مي پردازيم.

نگاه به محارم

براساس احكام شرعي نگاه كردن به همسر مانعي ندارد امّا نگاه كردن به غير همسر شرعي ممكن است به دو صورت باشد: 1- با قصد لذت. 2- بدون قصد لذت. اگر با قصد لذت باشد حرام الهي است. امّا اگر بدون قصد لذت باشد به جز عورتين مانعي ندارد.

 بنابراين آقايون مجاز نيستند حتي به محارم خود نيز با قصد لذّت نگاه كنند چه برسد به غير محارم و نامحرمان!


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ 14 / 11 / 1391برچسب:, ] [ ] [ مصطفی ] [ ]

 رابطه حروف مقطعه قرآن با رياضيات چيست؟

پاسخ:
برخى از صاحب‏نظران در چند دهه‏ى اخير، ادعا كردند كه يك نظام رياضى خاصى بر قرآن حاكم است. يكى از آن‏ها «دكتر رشاد خليفه» شيميدان مصرى بود. او براى تحقيقات خود مدّت‏ها از رايانه استفاده نمود.
تمام كوشش استاد مزبور براى كشف معانى حروف مقطعه قرآن، مانند (الم- يس- ق و ...) صورت گرفته است او با كمك محاسبات پيچيده‏اى ثابت كرد كه رابطه‏ى نزديكى ميان حروف مزبور با حروف سوره‏اى كه در آغاز آن قرار گرفته است، وجود دارد.
دكتر رشاد خليفه مى‏نويسد: مى‏دانيم قرآن مجيد 114 سوره دارد، كه از ميان مجموع اين سوره‏ها، 29 سوره در آغاز آنها حروف مقطعه قرار دارد. جالب اينجا است كه اگر مكررات آن را حذف كنيم درست نصف حروف 28 گانه الفباى عربى را تشكيل مى‏دهد. (يعنى أ- ح- ر- س- ص- ط- ع- ق- ك- ل- م- ن- ه-- ى) كه گاهى آن را حروف نورانى مى‏نامند.
اينك توجه شما را به نتايج جالبى كه دكتر رشاد خليفه رسيده است جلب مى‏كنيم:
1. حروف مقطعه يك حرفى: نسبت حرف (ق) در سوره‏ى (ق) از تمامى سوره‏هاى قرآن بدون استثناء بيشتر است و نيز محاسبات نشان داد كه حرف (ص) در سوره‏ى (ص) چنين است، يعنى مقدار آن به تناسب مجموع حروف از هر سوره‏ى ديگر بيشتر است و نيز حرف (ن) در سوره‏ى (ن و القلم). «1»
2. حروف مقطعه چند حرفى: اگر چهار حرف (المص) را در آغاز سوره‏ى اعراف در نظر بگيريم، اگر الف‏ها و لام‏ها و ميم‏ها و صادهايى كه در اين سوره وجود دارد را با هم جمع كنيم و نسبت آن را با حروف اين سوره بسنجيم خواهيم ديد كه از تعداد مجموع آن در هر سوره‏ى ديگر بيشتر است.
همچنين (المر) در آغاز سوره‏ى رعد و (كهيعص) در آغاز سوره‏ى مريم.

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ 4 / 11 / 1391برچسب:حروف مقطعه ,ریاضیات, ] [ ] [ مصطفی ] [ ]

تحليل روان‏شناختى- قرآنى رابطه ميان دختر و پسر چيست؟

عقل و عاطفه دو نيروى ضرورى براى زندگى بشرى هستند كه به انسان عطا شده‏اند. خالق هستى به اقتضاى شرايط و شرح وظايف زن و مرد، آن دو را حكيمانه ميان آن‏ها تقسيم كرده است كه هر يك با تفاوت‏هاى طبيعى موقعيت‏هاى ويژه‏اى را براى زندگى انسانى فراهم آورند.
در مورد وجود اين تفاوت‏ها، ميان روان شناسان ديدگاه‏هاى متفاوتى ارايه شده است. برخى مى‏گويند: از نظر روانى بين زن و مرد تفاوت‏هاى قابل ملاحظه‏اى ديده مى‏شود، به طور كلى مرد برون‏گر است، او فعال و مايل است بر دنياى اطراف چيره شود؛ در نتيجه فكر و ملموسات در او بيش از شور واحساس رشد مى‏كند، در حالى كه زن بيشتر درون‏گرا و غير فعال است و احساس بر او چيره است. «1»
در مورد نوع رابطه ميان زن و مرد از نظر يونگ- روان‏كاو مشهور- مسئله «جبران» مطرح است. توضيح اين‏كه: ميان رابطه زن و مرد حالتى مكمل گونه وجود دارد تا تضاد گونه. او بيان مى‏كند كه مردان و زنان اگر در درون خود حالت‏هاى تضاد، مثلًا مرد حالت زنانگى و زن حالت مردانگى، داشته باشد، نه تنها باعث جذب و عشق نمى‏شود بلكه باعث همرنگ شدن مى‏گردد؛ از اين رو، آنچه در خارج با آن رو به رو هستيم، رابطه‏اى تكميلى است كه توسط دوست داشتن ميان دو جنس مخالف حاصل مى‏شود و تمام كمبودهاى وجودى را نيز برطرف مى‏كند. «2»
به هر حال وجود مرد و زن در كنار يكديگر در صورتى كه همراه با ارتباطى سالم به دور از اضطراب باشد، خود عاملى در برقرارى اعتدال روحى- روانى است كه باعث مى‏شود افراد از زندگى خود لذت ببرند.
آلپورت مى‏گويد: «داشتن هدف‏هاى دراز مدت، اكنون وجود آدمى را تشكيل مى‏دهد و شخصيت سالم را از شخصيت بيمار متمايز مى‏سازد.
(1). روان شناسى عشق ورزيدن، اينياس لپ، ترجمه كاظم سامى و محمود رياحى، ص 26 انتشارات چاپ پخش‏
 (2). همان.
 «رابطه» مهم‏ترين نقش را در زندگى آدمى ايفا مى‏كند. شايد هيچ‏يك از ابعاد تجارب زندگى انسان به اندازه رابطه دو نفر سرشار از عاطفه و هيجان نباشد؛ همچنين است توانايى در برقرارى روابط محبت آميز. از نشانه‏هاى شخصيت سالم است.» «1»

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ 4 / 11 / 1391برچسب:روابط دختر وپسر,شوخی,زینتهای انان, ] [ ] [ مصطفی ] [ ]

اولين بار چه كسي از زيارت قبر پيامبر ( ص ) جلوگيري كرد ؟                

پاسخ :
حاكم نيشابوري ( متوفاي 405 هـ ) از داود بن ابو صالح نقل مي‏كند :
روزي مروان حَكَم ديد كه شخصي صورت خود را بر قبر پيامبر ( ص ) گذاشته است ، با شتاب سوي او آمد و گردن او را گرفته ، از جاي بلند كرد و گفت: مي‏داني چه مي‏كني ؟! منظور وي اين بود كه چرا به زيارت سنگ و كلوخ آمده اي ! زائر كه ابو ايوب انصاري - از صحابه پيامبر ( ص ) - بود گفت: آري خوب مي‏دانم كه چه مي‏كنم ! من هرگزبه زيارت سنگ نيامده‏ام ، بلكه به‏زيارت پيامبر ( ص ) آمده‏ام.
‏از رسول‏اللّه ( ص ) شنيدم كه فرمود: «بر دين خدا گريه نكنيد اگر متولّيانش اهل بودند ، و آنگاه كه نااهلان برآن حكم راندند ،برايش بگرييد .»
‏جالب است كه اين حديث را حاكم و ذهبي هر دو صحيح مي‏دانند!
‏ از اين رخداد تاريخي به‏خوبي روشن مي‏شود كه ريشه اين تفكّر از بني‏اميه و به خصوص مروان بن حكم؛ همان طرد شده رسول‏اللّه ( ص ) است .
 مستدرك حاكم ، ج‏4 ، ص 560.
مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ 4 / 11 / 1391برچسب:زیارت قبر پیامبر,جلوگیری کرد, ] [ ] [ مصطفی ] [ ]

در روز قيامت انسانها در چه سن و سالي محشور مي شوند، زن در چه سني و مرد در چه سني؟

پاسخ:
در ابتدا به خلاصه اي از اوضاع محشور شدن انسانها و وضعيت آنها در بهشت و جهنم، از ديدگاه قرآن به عنوان مقدمه اشاره مي شود. وضعيت محشور شدن انسان ها همراه با رهبري كه در دنيا پذيرفته اند(1) به صورت سراسيمه(2) و مانند ملخ ها در هم و مختلط(3) و حالت مست و هوش و عقل از دست داده(4) در حالي كه همراه با مأموران الهي(5) و پرده ها كنار رفته است محشور مي شوند(6) و مجرمين در صف جداگانه قرار گرفته اند(7) و كسي حق حرف زدن ندارد(8)، اما جهنمي ها روسياه، سرافكنده به غل و زنجير كشيده شده و غبار آلود و اشك ريزان مي باشند(9) ولي بهشتي ها با صورت خندان، و درخشان و سفيد(10) و شاداب و زيبا در عرصه قيامت حاضر مي شوند(11). بعد از اين مقدمه جواب را بيان مي كنيم:

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ 4 / 11 / 1391برچسب:سن زن ومرد ,درروز محشر, ] [ ] [ مصطفی ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

سلام دوستان به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات وب
امکانات وب



در اين وبلاگ
در كل اينترنت

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 420
بازدید کل : 36348
تعداد مطالب : 196
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

  • سما دانلود - بروز ترین مرجع دانلود