پرسمان3 The title of your home page

پرسمان3
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرسمان3

و آدرس pasokh1.LXB.ir لینک نمایید

سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . 

در صورت وجود لینک ما در سایت شما

لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

پاسخ:

كودكاني كه بعد از مرگ در عالم برزخ بسر مي برند يا كودكان مؤمنين و مسلمانها هستند و يا كودكان كفار و غير مسلمانها. و برخي از اين كودكان از نظر عقلي و جسمي سالم هستند و از دنيا ميروند و برخي دچار عارضه جسمي يا عقلي هستند از اين جهت در مورد هر گروه بايد جداگانه پاسخ داده شود.

آنچه از روايات و آيات در مورد كودكان كفار بدست مي آيد اين است كه خداوند آنها را عذاب نميكند. زيرا به حكم عقل، عذاب كساني كه تكليفي بر عهده آن ها نبوده است قبيح است و خداوند كار قبيح انجام نميدهد.(1)

و همچنين در برخي از روايات، آمده است كه عدهاي از پيامبر ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ سئوال كردهاند كه آيا خداوند كسي را بدون حجت و دليل شرعي، عذاب ميكند؟ پيامبر ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ فرمودند: نه و در مورد فرزندان كفار فرمودند: خداوند آتشي افروخته ميكند و به آنها دستور داده ميشود داخل آتش شوند، كساني كه اطاعت كنند، داخل بهشت ميشوند و اگر مخالفت كنند داخل در آتش.(2) در برخي روايات هم آمده است كه كودكان كفار خادمان اهل بهشت هستند.(3) بنابراين، خداوند فرزندان كافر را بدون آزمايش و اتمام حجت، وارد آتش نميكند.

و اما در مورد كودكان مؤمنان و مسلمانها، روايات مختلفي وارد شده است كه بعضي در مورد كودكاني است كه از نظر جسمي و عقلي سالم هستند و برخي در مورد كودكاني است كه مجنون يا ابله هستند. آنچه بين علماي شيعه مسلم است اين است كه اولاد مؤمنين وارد بهشت ميشوند(4) و خداوند آنها را عذاب نميكند، البته در بعضي از روايات آمده است كه براي اين دسته از كودكان كه مجنون يا ابله هستند هم، آتشي افروخته ميشود و به آنان دستور داده ميشود وارد آن شوند و كسانيكه اطاعت كنند وارد بهشت خواهند شد.(5) و در بعضي از روايات آمده است كه بعضي از كودكان را حضرت فاطمه سلام الله عليها و برخي را حضرت ابراهيم و ساره تربيت ميكنند و به پدرانشان هديه ميدهند.(6) و بعضي از آيات قرآن هم مانند آيه 21 سوره طور بيانگر اين است كه اين كودكان به پدرانشان ملحق ميشوند.

و اما در اين مورد كه آيا اين كودكان از پدرانشان ميتوانند دستگيري كنند، روايتي است كه بر اين مطلب دلالت دارد: از امام علي ـ عليه السلام ـ نقل شده است كه با زناني كه عقيم هستند ازدواج نكنيد، زيرا من در قيامت به جمعيت مسلمانان افتخار ميكنم، آيا نميدانيد كه كودكان در زير عرش خداوند براي پدرانشان استغفار ميكنند(7) و همچنين در حديثي از پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ نقل شده است كه در قيامت بچههاي سقط شده در بارگاه بهشت ميايستند و وارد بهشت نميشوند و منتظر ميمانند تا پدرانشان ابتدا وارد بهشت شوند.(8) البته بايد توجه داشت كه حالات كودكان هم در آنجا متفاوت است و همه آنها در يك موقعيت قرار ندارند.

 

________________________________________

پاورقي:

1. سيد عبداللَّه شبّر، حق اليقين في معرفة اصول الدين، ج2، ص104.

2. همان، ص106.

3. همان، ص108.

4. همان، ص104.

5. همان، ص106.

6. همان، ص105. الميزان، ج19، ص16.

7. همان، ص105.

8. حر عاملي، وسايل الشيعه، 20 جلدي، ج14، ص3.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

سلام دوستان به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات وب
امکانات وب



در اين وبلاگ
در كل اينترنت

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 170
بازدید دیروز : 341
بازدید هفته : 866
بازدید ماه : 864
بازدید کل : 37221
تعداد مطالب : 196
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

  • سما دانلود - بروز ترین مرجع دانلود